وبلاگ

کارت ویزیت

کارت ویزیت چیست؟

کارت ویزیت ابزاری است که کسب و کار های بزرگ و کوچک ،شرکت ها , سازمان ها, و ارائه دهندگان خدمات به منظور معرفی کار یا حرفه خود و ارائه راه های تماس در اختیار دیگران قرار می دهند.اگر طراحی کارت ویزیت به خوبی انجام شود میتواند تاثیر شگفتی روی کسب و کار داشته باشد.

به همین خاطر مدیران شرکت ها و موسسات یکی از اصول اولیه مارکتینگ خود را با چاپ کارت ویزیت شروع می کنند. این مدیران می دانند که هر چقدر کارت ویزیت حرفه ای تر چاپ شده باشد می تواند معرفی شرکت را برای آنها راحت و راحت تر کند.

 

دیکشنری آمریکایی « Merriam-Webster » کارت ویزیت را کارتی معنی می کند که اطلاعاتی مثل نام و آدرس کسب و کار یا مسئول کسب و کار را نشان می دهد.

 

9دلیل که شما به کارت ویزیت نیاز دارید؟

1- کارت ویزیت به مخاطبان توانایی پیگیری می دهد.

2- نشان می دهد که شما آماده و حرفه ای هستید.

3- داشتن کارت ویزیت، شما را روی هدفتان متمرکز می کند.

4- کسب و کار شما را یادآوری می کند.

5-کارت ویزیت مقرون به صرفه است.

6-کارت ویزیت یک تصور پایدار ایجاد می کند.

7- اشتراک گذاری کارت ویزیت با دوستان.

8-کارت ویزیت ها همیشه در دسترس هستند.

9-مهمترین ابزار تبلیغاتی مستقیم است.

کارت ویزیت

چه اطلاعاتی را در کارت ویزیت قرار دهیم؟

نام شرکت

اولین و مهم‌ترین موردی که باید در طراحی با فتوشاپ کارت ویزیت به آن توجه کنید، قرار دادن نام شرکت بر روی کارت است. اگر از بیزینس کارت برای معرفی خودتان استفاده می‌کنید، قرار دادن نام کامل خود را در کارت ویزیت فراموش نکنید.

لوگو

اگر کارت ویزیت موردنظر، معرف شرکت و کسب و کاری خاص است، به کار بردن لوگو در آن از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. به کار بردن لوگو می‌تواند هویت بصری برند شما را نشان دهد. همچنین، آشنایی مخاطبان با لوگوی شرکت شما، می‌تواند در آینده به شناخته شدن بیشتر شما کمک بسیاری کند.

زمینه فعالیت و تخصص

اگر از کارت ویزیت برای معرفی شرکت و کسب و  کار خود استفاده می‌کنید، باید به زمینه فعالیت و تخصص شرکت نیز اشاره داشته باشید. کارت ویزیت شما باید کاملاً بیان‌کننده حرفه و زمینه کاری مورد نظر باشد.

اطلاعات تماس

یکی دیگر از اجزای حیاتی کارت ویزیت، درج اطلاعات تماس است. هیچگاه فراموش نکنید که هدف از بکارگیری بیزینس کارت، به اشتراک گذاشتن اطلاعات تماس است تا مشتریان بتوانند در صورت تمایل در هر لحظه با شما تماس حاصل کنند. شماره تلفن همراه، تلفن شرکت، نشانی اینترنتی، آدرس، و ایمیل شرکت از جمله مورادی هستند که باید نسبت به درج آن‌ها توجه کافی نشان دهید.

شبکه‌های اجتماعی

اگر کسب و کار شما در شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام و توییتر، و یا شبکه‌های پیام رسانی مانند تلگرام فعالیت می‌کند، بهتر است آدرس آن را با استفاده از کارت ویزیت در اختیار مخاطبان خود قرار دهید. بسیاری از مشتریان تمایل دارند به وسیله شبکه‌های اجتماعی با کسب و کار شما ارتباط داشته و فعالیت‌های آن را دنبال کنند. به همین علت، درج اطلاعات شبکه‌های اجتماعی در بیزینس کارت از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

وب‌سایت

امروزه زمینه اصلی فعالیت بسیاری از شرکت‌ها وب‌سایت آن‌ها است. خرید و فروش بسیاری از کسب و کارها به وسیله وب‌سایت آن‌ها انجام می‌پذیرد. مشتریان نیز معمولاً برای آشنایی بیشتر با کسب و کار و استفاده از خدمات و محصولات به وب‌سایت شرکت مراجعه می‌کنند. به همین علت، درج وب‌سایت در کارت ویزیت نیز از دیگر مواردی است که بهتر است به خاطر داشته باشید.

برای این که یک کارت ویزیت سرشار از خلاقیت داشته باشیم باید به دو جنبه از آن بپردازیم.

۱- محتوا: هر  اطلاعاتی که روی کارت درج می شود.
۲- فرم: ساختار و سبک طراحی کارت

14نکته مهم در مورد کارت ویزیت

1-شاید بسیار دیده باشید که اندازه برخی از فونت ها  و نوع فونت ها به قدری نامناسب می باشد که نمی شود آن را مطالعه کرد .

حواستان باشد از فونت های غیر رایج و مشکل برای طراحی استفاده نکنیم.اندازه فونت ها به گونه ای باشد که همه بتوانند آن را مطالعه کنند و بخوانند.

2- از تصویری استفاده کنید که نمایانگر کار، محصول و کمپانی شماست.

3-یکی از عناصر کلیدی برای طراحی کارت ویزیت، ترکیب رنگی آن است. رنگ‌هایی که در بیزینس کارت خود استفاده می‌کنید، باید منعکس کننده هویت برند شما باشند. سعی کنید از رنگ‌هايي كه در طراحي لوگو از آن‌ها استفاده كرده‌ايد بهره ببريد.

4-کارت‌های افقی در فرهنگ ما جا افتاده‌تر از کارتهای عمودی هستند. جز برای کسب و کارهایی معدود، استفاده از کارت‌های عمودی توصیه نمی‌شود.

5- رسالت کارت ویزیت، انتقال اطلاعات تماسی شما به مخاطب‌تان می‌باشد. از نوشتن مطالب غیر ضروری بر روی کارت خودداری نمایید.

6-فرقی نمی‌کند که کارآفرین هستید یا کارمند یا حتی یک فریلنسر (متخصص آزاد)، حتماً و حتماً کارت ویزیت داشته‌باشید و همیشه آن را همراه خود آماده ارائه نگه‌دارید.

7-اگر صاحب یک کسب‌و‌کار اینترنتی هستید، کارت ویزیت برای شما از اهمیت بیشتری برخوردار است. یک کارت ویزیت خوب می‌تواند دری به روی ورود گروهی از مخاطبان به پایگاه‌های کسب و کارتان در فضای مجازی باز کند.

8-مطمئن شوید کارت ویزیتی که طراحی می کنید به خوبی برند یا نام تجاری شما را تصریح و توصیف می کند.

9-هرگز با خودکار بر روی کارت ویزیت اطلاعات جدید اضافه نکنید یا دست به اصلاح نزنید. اگر تغییری در اطلاعات تماسی‌تان به‌وجود آمده‌است، کارت ویزیت خود را اصلاح کنید و آن را دوباره تولید و آماده ارائه نمایید.

10-اصراری به داشتن کارت‌های دو زبانه نداشته‌باشید. اگر احتمال می‌دهید با مخاطبانی روبرو شوید که زبان فارسی، مناسب برای برقراری ارتباط با آنها نیست، کارتی مجزا به زبان انگلیسی یا زبانی مناسب برای آن‌ها آماده ارائه، به‌همراه داشته‌باشید.

11-سعی کنید مشخصات کلی خلاصه و در یک خط قابل خواندن و فهمیدن باشد از نوشتن متن های طولانی اجتناب کنبد فراموش نکنید کارت ویزیت با برشور یا تراکت تبلیغاتی فرق دارد پس هرچه مختصر تر و کوتاهتر باشد برای مخاطب قابل لمس تر است.

12-پشت کارت شما باید حاوی نکات مهم و ضروری در مورد نوع فعالیت و سرویس دهی شما باشد.این کارباعث می شود مردم شما را بهتر و زودتر به یاد آورند.

13-داشتن دو کارت متفاوت می تواند میزان فروش محصول شما را تا حد باور نکردنی بالا می برد.

14-کارت ویزیت را شلوغ نکنید.به این نکته توجه کنید که چشم پوشی از فضای خالی به معنای هدر رفتن کارت ویزیت نیست بلکه در هر کارت ویزیتی باید یکسری قسمت هایی خالی برای نشان دادن فضای پس زمینه بسیار لازم می باشد.

جنس انواع کارت ویزیت

حال فرض کنید کارت شما علاوه بر داشتن یک طراحی زیبا و منحصر به فرد دارای جنس خاص و یا شکل خاص نیز باشد. اینگونه می‌توانید مطمئن باشید که یک قدم از رقبایتان جلوتر هستید زیرا می‌توانید با داشتن یک کارت ویزیت زیبا نظر بسیاری از مشتریانتان را جلب نمایید.

کارت ویزیت مات

  • استفاده از کارت ویزیت مات یک راه عالی برای اینکه جدید باشید .
  • کارت ویزیت مات به عکس های براق، صاف، رنگ های پررنگ پایان می‌دهد.
  • داشتن کارت مات انعکاس نور از بین می‌برد و اغلب به نظر پا‌کیزه می رسد و اثر انگشت بعد از لمس کردنش به جا نمی ماند.
  • کارت ویزیت مات امکان نوشتن دارد و شما میتوانید اگر نکته برای یاد آوری بود یاد‌داشت کنید.
  • اثری از جلای رنگ ها در آن دیده نمی شود.
  • برای کارت هایی که زمینه سفید دارند گزینه مناسبی هستند.
  • در رنگ هایی مثل مشکی یا سورمه ای تیره رنگ را بور تر از مانیتور نمایش می دهند.
  • برای کارت هایی که به صورت بور طراحی می شوند مثل نوک مدادی مایل به طوسی گزینه مناسبی هستند.

کارت ویزیت براق

  • اگر شما یک کارت ویزیت سلفون براق با کیفیت انتخاب کنید از نظر مقاومت بهتر از کارت ویزیت مات است.
  • کارت ویزیت براق پوشش سلفون براق پوشیده شده است اگر میخواهید از رنگ های شاد و پررنگ استفاده کنید کارت براق مناسب است.
  • اگر شما قصد دارید یک عکس با ترکیب رنگ عالی بر روی کارت ویزیت خود چاپ کنید سلفون براق باعث می شود کنتراست رنگ حفظ شود .
  • برای کارت هایی با رنگ های تند مثل زرد قرمز بنفش و… مناسب تراست.
  • در رنگ هایی مثل مشکی یا سورمه ای تیره رنگ را پررنگ تر نشان می دهند.
  • اثر انگشت به طور کامل در آنها دیده می شود.

کارت ویزیت کتان امباس

  • دارای جنسی انعطاف پذیر بوده که به راحتی تا شده و قابل پاره شدن می باشد.

کارت ویزیت کتان کهلر

  • ویژگی های کارت ویزیت کتان امباس را دارد.

کارت ویزیت سلفون مات مخملی

  • ضد خط و خش, انعطاف پذیر, روکش سلفون مخملی

کارت ویزیت لمینت مات

  • ضخامت بیشتری نسبت به کارت های ویزیت سلفون دارد.

کارت ویزیت لمینت براق

  • انعطاف پذیر, ضد خط و خش, ماندگاری زیاد, با خودکار نمی توان روی آن نوشت, مقاوم در برابر آب.

کارت ویزیت لمینت براق طلاکارت

  • دارای رنگ بندی طلایی براق می باشد.

 کارت ویزیت لمینت مات برجسته

  • ضد خط و خش, (انعطاف پذیری پایین) به راحتی تا نمی شود, این کارت پاره نمی شود, ماندگاری بالا, با خودکار به سختی می توان روی آن نوشت, مقاوم در برابر آب.

کارت ویزیت

کارت ویزیت شیشه ای شفاف

  • این کارت ویزیت نوعی طلق است که با نام کارت ویزیت شیشه ای شفاف شناخته می شود.

شیشه ای مات

شیشه ای پی وی سی برفکی

شیشه ای پی وی سی 300 میکرون

شیشه ای پی وی سی 500 میکرون

شیشه ای پی وی سی 760 میکرون

 

انواع کارت ویزیت:

انواع مختلفی برای کارت ویزیت وجود دارد که شاید با گسترش تکنولوژی ما از انواع دیگر آن کمتر استفاده می کنیم .

چاپی:

هر نوع کارتی که بر روی کاغذ و یا انواع جنس های مختلف دیگر باشد به عنوان کارت ویزیت چاپ می باشد.

جنس این کارت ها می تواند کاغذی ، پلاستیکی و … باشد .

الکترونیکی:

هر نوع کارت ویزیت که با استفاده از ابزار های الکترونیک مانند گوشی تلفن همراه ،رایانه ،ایمیل استفاده گردد

به عنوان کارت ویزیت الکترونیکی  شناخته می شود.

قیمت کارت ویزیت:

قیمت کارت ویزیت به دو بخش تقسیم می شود.

بخشی از آن جهت طراحی کارت ویزیت و بخشی دیگر برای چاپ کارت ویزیت می باشد.

قیمت طراحی کارت ویزیت در دفاتر تبلیغاتی وشرکت ها که ارائه می شودبا توجه به

نوع و کیفیت کار آن ها متفاوت است و تعیین مبلغ استاندارد از دسترس ما خارج است. ولی قیمت چاپ کارت ویزیت بر خلاف طراحی آن دارای نوسان کمی در قیمت گذاری است. و تعرفه چاپ کارت ویزیت در تمامی شهرستان ها و استان ها اختلاف بسیار کمی دارد.

اندازه های استاندارد کارت ویزیت:

مادونوع چاپ  داریم: چاپ افست و چاپ دیجیتال

-چاپ افست:

چاپ به صرفه تری است و کمتر از ۱۰۰۰ عدد چاپ نمی شود .در شیت های استاندارد قرار می گیرد

و حداقل سفارش برای این شیت ها که کنار هم قرار می گیرند باید ۸۰ عدد باشد به خاطر همین باید

استانداردی رعایت کرد که بتوان از این امکان استفاده کرد.

اندازه کارت ویزیت با رعایت اینکه باید کارت ها برش بخورند باید از هر طرف ۳ میلیمتر باشد.

اندازه برش نخورده کارت ۸٫۶*۴٫۸سانتی متر می باشد.

رزلوشن طراحی باید ۳۰۰ پیکسل و مودCMYK باشد .

-چاپ دیجیتال:

در این چاپ سرعت بیشتری برای چاپ وجود دارد و اگر کارهای اضطراری دارید می توانید

از این نوع چاپ استفاده کنید.

تعداد چاپ این کارت می تواند ۱۰۰ عدد  هم باشد و بر روی برگه A4 چاپ می گردد .

تعداد ۱۲ عدد در روی برگه A4 طراحی می گردد و چاپ می شود. اندازه ابعاد این کارت ۵*۹ سانتی متر می باشد.

در برخی از موارد هزینه آن بسیار بیشتر از ۱۰۰۰ عدد چاپ افست می باشد .

 

البته این بدان معنانیست که شما نتوانید ابعاد و طرح های مختلف را چاپ نکنید.

شما به هر شکل که بخواهید می توانید این کار را انجام دهید ولی باید هزینه و زمان بیشتری را صرف نمایید.

 

سایز و نوع کارت ویزیت :

سری مات مخملی نانو :
سایز :
8.5 * 4.8 سلفون مات مخملی یکرو
8.5 * 4.8 سلفون مات مخملی دورو
9 * 6 سلفون مات مخملی دورو دورگرد
9 * 6 سلفون مات مخملی دورو دورگرد موضعی
9 * 6 سلفون مات مخملی دورگرد طلاکوب

فرم های کارت ویزیت معمولی و فوری – سایز : 8.5 * 4.8
نوع  کار :
یکرو/ دورو UV گلاسه
یکرو/ دورو سلفون مات
یکرو/ دورو سلفون براق
یکرو/ دورو کتان امباس
یکرو/ دورو کتان آلمان

یکرو/ دورو سوسماری
یکرو/ دورو UV لیبل
دورو سلفون مات دورگرد
لیبل UV
لیبل سلفون براق
یکرو/ دورو کتان پلاستیک

فرمهای کارت ویزیت فانتزی مستطیل – دورگرد :
نوع کار :
9 * 6 طلا کارت لمینیت براق
9 * 6 طلا کارت لمینیت مات
9 * 6 لمینیت برجسته
9 * 6 لمینیت برجسته طلاکوب
5.9 * 5.6 لمینت طلاکوب کوچک
5.9 * 5.6 لمینیت برجسته کوچک
8.5 * 4.8 لمینیت برجسته ویزیتی
9 * 6 لمینیت براق
9 * 6 لمینیت مات
8.5 * 4.8 لمینیت براق ویزیتی
8.5 * 4.8 لمینیت مات ویزیتی
5 * 5 لمینیت براق مربع

5 * 5 لمینیت مات مربع
9 * 6 لمینیت براق طرح موج
9 * 6 لمینیت مات طرح موج
9 * 6 سلفون براق دورو (سلفون حرارتی)
9 * 6 سلفون مات دورو (سلفون حرارتی)

9 * 6 سلفون مات دورو موضعی
-9 * 6 سلفون مات دورو طلاکوب
-9 * 6 آهنربایی
-9 * 6 آهنربایی با قالب طرح مشتری
8.5 * 4.8 لیبل شیشه ای (چاپ افست یووی) بدون تغییر رنگ در معرض نور خورشید

 

با توجه به پیشرفت ها و تکنولوژی ها،شبکه های اجتماعی هم به عنوان مکمل در کنار کارت ویزیت هستند برای اطلاعات بیشتر در مقالات بعدی با ما همراه باشید.

در مقاله های بعدی در مورد نحوه ی ارائه ی کارت ویزیت به مشترییان یا گرفتن کارت ویزیت از دیگران با ما همراه باشید.

 

اشتراک گذاری:

مطالب زیر را حتما مطالعه کنید

دیدگاهتان را بنویسید