وبلاگ

چجوری فالوور محلی جذب کنم؟6راه افزایش فالوور محلی

هدف از افزایش فالوور دقیقا چیست ؟

  • شما می‌خواهید فقط یک عدد اون بالا اضافه شود؟
  • یا می‌خواهید  اون افراد منجر به مشتری و خرید شود؟

 

جذب فالوور بر اساس شهر چرا مهمه؟

تصورکنیدشما یک رستوران در تهران،خیابان ولیعصر دارید

چقدر امکان داره که یک نفر از بندرعباس بیاد و از رستوران شما خرید کنه؟

چقدر امکان داره که یک نفر از یک کشور دیگه بیاد و از شما غذا بخره؟

پاسخ خیلی واضح هست، خیلی کم احتمال دارد

حالا شما ۵۰۰ هزار نفر هم فالوور داشته باش ! اگر هیچ کدام نیان و از شما غذا نگیرن خوب پس چرا انرژی بزاریم این همه!؟

حالا تصور کن جذب فالوور از لوکیشن و منطقه جغرافیایی دقیقا همان جایی که کسب‌وکارت هست داشته باشی!

واقعا هم کیفیت غذات خوب باشه و اصول تولید محتوا در اینستاگرام هم رعایت کنی

خیلی واضح است که فروش شما در چند ماه خیلی افزایش پیدا میکند.

 

موقعیت جغرافیایی (لوکیشن) اینستاگرام چیست و چگونه از آن استفاده کنیم؟

موقعیت جغرافیایی شما یا همان لوکیشن، مختصات مکانی است که شما در زمان منتشر کردن محتوای اینستاگرام خود در آن مکان بوده اید. اگر شما پست و استوری‌های خود را به صورت عمومی و همراه با موقعیت جغرافیای منتشر کنید؛ بر اساس الگوریتم اینستاگرام، احتمال اینکه محتوای منتشر شده‌ی شما به دست افراد نزدیک شما برسد وجود دارد. چون اینستاگرام تمایل دارد افرادی که امکان آشنا بودن با شما را دارند را به هم معرفی کند.

 

فالوور

 

روش‌‌‌‌‌‌های افزایش فالوور در اینستاگرام براساس موقیعت مکانی

یکی از خصوصیات جالب و کارآمد اینستاگرام، بدون مرز بودن آن است. به عنوان مثال اگر ما در صفحه‌ی اینستاگرام  یک عکس یا ویدیو منتشر کنیم؛ استفاده کنندگان از این شبکه اجتماعی از سراسر دنیا _از شرق تا غرب_ می‌توانند به محتوای تولید شده توسط ما دسترسی داشته باشند.

ولی اگر شما صاحب رستوران، لباس فروشی، کافی شاپ و سایر کسب و کار های محدود به محدوده جغرافیایی باشید و قصد داشته باشید از طریق اینستاگرام بیشتر شناخته شوید و کسب و کار خود را ارتقاء دهید، شما به فالوورهایی نیاز دارید که بتوانند از محصولات و خدمات شما استفاده کنند و در یک کلام

“بتوانند مشتری شما شوند”.

درچنین شرایطی قابلیت ثبت موقعیت جغرافیایی به کمک شما خواهد آمد. شما باید بتوانید با استفاده از این امکان و خلاقیت خود در تولید محتوا، مخاطبین هدف خود را پیدا کنید و آن‌ها را به سمت خود بکشانید.

 

1-موقعیت جغرافیایی خود را در اینستاگرام بسازید

2-افرادی که در آن موقعیت جغرافیایی فعالیت داشته‌اند را دنبال کنید.

اگر در موقعیت جغرافیایی خود افرادی هستند که کسب‌و‌کار خود را به صورت آنلاین رونق داده‌اند آنها را دنبال کنید البته به این نکته توجه داشته باشید که اگر این شغل‌ها در حیطه کاری خود و آرایشگری، رستوران، کافه یا از قبیل اینها باشد، که فالوورهای محلی جذب می‌کنند فالو کردن این افراد باعث پیشرفت بیشتر پیج شما و افزایش فروشتان می‌شوند.

3- در استوری‌های اینستاگرام از لوکیشن خود استفاده کنید

شما باید ازاستیکرهایی که موقعیت شما را نشان می دهد در استوری های خود استفاده کنید؛ این بر چسب ها (Geotag) علاوه بر این که موقعیت شما را به مخاطبانتان نشان می دهد و کمک می کند مخاطب با شما بیشتر احساس راحتی کند، باعث می شود در آرشیو استوری های آن موقعیت نیز ظاهر شوید و بتوانید در کنار افراد برجسته آن موقعیت خودی نشان دهید. 

4-لایک و کامنت‌های خود را با دقت و هوشمندانه به سمت موقعیت مورد نظر هدایت کنید.

با افرادی که در موقعیت شما هستند تعامل داشته باشید و آنها را به تعامل وادار کنید.اول از همه اعلام کنیم که منظور از وادار کردن مخاطبانتان به تعامل این است که با سیاست و خلاقیت کاری کنید که آنها با شما تعامل داشته باشند. به یاد داشته باشید که فقط با استفاده از لوکیشن در پست ها و استوری های خود نمی توانید مخاطبین در موقعیت جغرافیای خود را جذب کنید.

 

5-لوکیشن خود را در اینستاگرام هشتگ کنید و از آن به عنوان اهرم استفاده کنید.

هر هشتگ، پلی است بین شما و مخاطبینی که در آن هشتگ هستند. این موضوع در مورد هشتگِ موقعیت جغرافیایی شما نیز صدق می کند. به عنوان مثال استفاده از هشتگ #تهران یا #اصفهان، می‌تواند شما را به سایر افرادی که از این هشتگ‌ها استفاده کرده‌اند برساند.

در ضمن هرگاه از استوری استفاده می‌کنید هشتگ شهر مورد نظر خود را در معرض دید مخاطبان بگذارید و همچنین وقتی پست و استوری‌های خود را با هشتگ موقعیت جغرافیایی مورد نظرتان منتشر می‌کنید، آن محتوا در معرض دید افراد جدید در موقعیت دلخواه شما قرار می‌گیرد.

 

6-محتوای صفحه اینستاگرام خود را هوشمندانه تولید کنید

در پایان نظر شما را به یک اصل مهم و کلیدی جلب می‌کنیم که آن اصل “تداوم” است و بدون آن هیچ‌کاری پیش نخواهد رفت. اطلاعاتِ جدید و به روز همیشه در زمینه شبکه‌های اجتماعی  مفید و موثر خواهد بود.

 

 

اشتراک گذاری:

مطالب زیر را حتما مطالعه کنید

دیدگاهتان را بنویسید