هشتگ -14نکته کاربردی در استفاده از هشتگ اینستاگرام

هشتگ چیست؟
هشتگ از نظر فنی در واقع روشی برای افزودن متا دیتا (metadata) به محتوایی است که در شبکههای اجتماعی منتشر میکنید تا پیدا کردن، دنبال کردن و درک آن توسط کاربران و وبسایتهای اجتماعی آسانتر شود.
هشتگها با علامت # شروع میشوند و به دنبال این علامت یک کلمه یا مجموعهای از کلمات بدون فاصله یا علائم خاص (مثل ویرگول یا علامت نقل قول) درج میشود. بهعنوان مثال، میتوان به هشتگهای فارسی و انگلیسی #SEO یا #بازاریابی اشاره کرد.
انواع هشتگ در اینستاگرام
به طور کلی از سه دسته هشتگ میتوان در شبکههای اجتماعی استفاده نمود:
- هشتگ توضیح: جهت طبقهبندی موضوعات و یا انتقال حس محتوای پست شده به مخاطب استفاده می گردد.
- هشتگ برند: شرکتهای مختلف برای معرفی برند خود از هشتگ نام برندشان استفاده میکنند. این هشتگ به صورت ثابت روی تمام پستها ثبت میشود و معرف کسبوکار است.
- هشتگ کمپین (مدت دار): در مدتهای کوتاه و مشخص در یک مسابقه یا یک رویداد، طراحی و استفاده میشوند و پس از مدت زمان معینی به پایان میرسند.
مزایای استفاده از هشتگ در اینستاگرام
-
مطالبی که با هشتگ منتشر میشوند در سرچها نمایش داده میشوند.
-
با استفاده از هشتگها میتوان یک موضوع خاص را به سرعت در میان کاربران جستجو کرد.
-
هشتگها یک روش جستجوی گسترده را پیرامون موضوع خاصی برای ما فراهم میکنند.
-
هشتگ گذاری در اینستاگرام برای پیجهای تجاری کاربردی خواهد بود زیرا استفاده از هشتگ به بیشتر دیدهشدن برندها کمک شایانی میکند.
کاربرد هشتگ در اینستا
طبقه بندی مطالب در یک اکانت مشخص
کمک به اینستاگرام برای تشخیص بهتر محتوای شما
کمک به یافتن مطلبی که در اینستاگرام جستجو میشود.
انتقال پیام و بار احساسی مطلب منتشر شده به مخاطبین
14نکته کاربردی در استفاده از هشتگ اینستاگرام
1-از هشتگهای دارای معنا و مفهوم استفاده کنید.
2-سعی کنید از هشتگهای مرتبط با موضوع پست استفاده نمایید.
3-توصیه میکنم هشتگهای پرکاربرد و خاص را با هم ترکیب نمایید.
4-ترجیحا بهتر است هشتگهای ایجاد شده تا حد امکان کوتاه باشند.
5- برای تمامی رویدادها و اتفاقات مهم قابل استفاده هستند.
6-استراتژی هشتگ داشته باشید. (برای هشتگ گذاری از هر کلمهای استفاده نکنید.)
7-هشتگ ربایی نکنید. ( استفاده از هشتگ ترند شده دیگران هشتگ ربایی محسوب میگردد.)
8-اگر بخواهید محتوای تولید شده خود را در یک دستهبندی در اینستاگرام جای دهید میتوانید از هشتگ استفاده کنید.
9-در هشتگها میتوان از اعداد استفاده نمود. کاراکترهای خاص نظیر @ # $ % * ؟ ! : و… در هشتگ پشتیبانی نمیشوند.
10-از تعداد زیادی هشتگ در هر پست استفاده نکنید. (زیرا نشان دهنده این است که شما در تلاش برای تبلیغ صفحه خود هستید. همچنین ممکن است اینستاگرام پستهای شما را به عنوان اسپم بشناسد.)
11-بهتر است قبل از انتخاب هشتگ مناسب آن را در اینستاگرام جستجو نمایید. (بدین ترتیب هشتگهای مشابه دیگری که اینستاگرام به شما پیشنهاد میکند را مشاهده و از ایدههای دیگران استفاده کنید.)
12-دقت داشته باشید در استفاده از هشتگ نمیتوان از فاصله یا (Space) استفاده نمود. به منظور جداسازی کلمات در هشتگهای فارسی میتوان از آندرلاین (_) و در هشتگ های انگلیسی از حروف بزرگ استفاده نمود.
13-توجه داشته باشید که استفاده از حروف کوچک یا بزرگ انگلیسی در هشتگها تفاوتی ایجاد نمیکند.
14-برای سهولت در خوانایی هشتگهایی که شامل چندین کلمه انگلیسی هستند میتوان اولین حرف هر کلمه را با حرف بزرگ نوشت.
چگونه برای خود در اینستاگرام هشتگ بسازیم؟
ساختن هشتگ به نظر بسیار کار ساده ایست اما نیاز به تحقیق دارد و انتخاب درست هشتگ مناسب بسیار حائز اهمیت است. هشتگی مناسب است که کاربردی باشد و مردم به راحتی آن را بخاطر بسپارند. به عنوان مثال انتخاب درست هشتگ در برندینگ می تواند مخاطبین هدف را به سمت شما جذب کند.
برای ساخت هشتگ جدید در اینستاگرام مراحل زیر را طی کنید:
1-وارد حساب کاربری اینستاگرام خود شوید و روی آیکن + کلیک کنید.
2-عکس یا فیلمی که می خواهید به اشتراک بگذارید را انتخاب نمایید. روی عبارت Next بزنید.
3-در قسمت کپشن پس از وارد کردن متن دلخواه هشتگ مورد نظر خود را با علامت # اضافه نمایید.
پس از انتشار پست در زیر کپشن، هشتگهایی که اضافه کردهاید را مشاهده خواهید کرد.
در صورتی که هشتگ هابه درستی اضافه شده باشند به رنگ آبی درمیآیند و با لمس کردن هشتگ به صفحهای شامل تمام پیجهایی که پستی با هشتگ مورد نظر منتشر کردهاند منتقل میشوید.
ابزارهای تحقیق هشتگ
Hashtagify.me
یک ابزار رایگان برای پیدا کردن هشتگها و بررسی محبوبیت آنهاست. این ابزار اطلاعات آماری مختلفی را در رابطه با هشتگها نمایش میدهد و گزینههای متناسب با هشتگ انتخابیتان را نیز پیشنهاد میدهد. پشتیبانی این ابزار از زبان فارسی نسبت به سایر ابزارهای رایگان مطلوبتر است.
SocialMention
RiteTag
یک ابزار جستجوی هشتگ برای فیسبوک و توییتر است که عملکرد جاری هشتگ مورد نظرتان را نشان میدهد. متأسفانه این ابزار از زبان فارسی بهدرستی پشتیبانی نمیکند.
در کنار این ابزارها، استراتژی سادهتری هم برای پیدا کردن هشتگها وجود دارد؛ به این ترتیب که به سراغ کاربرانی میروید که حوزه فعالیتشان با شما شباهت دارد تا ببینید که از چه هشتگهایی استفاده میکنند. این یک روش کاربردی و آسان برای پیدا کردن هشتگهای ارزشمندی است که چه بسا از طریق ابزارها و روشهای معمول کشف شدنی نیستند.
کاربرد استفاده از هشتگ در شبکههای اجتماعی مختلف
استفاده از هشتگ در توییتر (Twitter)
در توییتر از هشتگ برای آغاز گفتگو درباره موضوعات و مسائل مختلف یا مشارکت در بحثهای جاری استفاده میشود. چنانچه پروفایل شما عمومی باشد (نه خصوصی) همه میتوانند پستهایی که در آنها از هشتگ استفاده کردهاید را پیدا کنند.
توجه داشته باشید که بر طبق نتایج بررسیهای مختلفی که انجام گرفته، توییتهایی که در آنها فقط از یک هشتگ استفاده شده بیشترین میزان تعامل دریافت میکنند؛ اما با افزایش هشتگها به ارقام بیشتر از دو از میزان تعامل کاسته میشود. احتمالاً این وضعیت به این خاطر اتفاق میافتد که چنین توییتهایی بیشتر به پستهایی شباهت دارند که توسط رباتها ایجاد میشوند.
برای پیدا کردن هشتگها در توییتر میتوانید از نوار جستجوی این پلتفرم استفاده کنید؛ روی هشتگهایی که در پستها وجود دارد کلیک کنید؛ یا اینکه به قسمت هشتگهای ترند شده مراجعه نمایید.
استفاده از هشتگ در اینستاگرام (Instagram)
استفاده از هشتگ در لینکدین (LinkedIn)
استفاده از هشتگ در فیسبوک (Facebook)
برخلاف توییتر و اینستاگرام که اکثر پروفایلهای کاربرانشان عمومی است، پروفایل بسیاری از کاربران فیسبوک در حالت خصوصی قرار دارد؛ بنابراین هشتگهایی که بسیاری از مردم در پستهای خود به کار میبرند برای عموم مردم قابل مشاهده نیست و لذا فقط در دسترس افرادی قرار دارد که اجازه دسترسی به پروفایل کاربر استفاده کننده از هشتگ را دارند. به همین دلیل، بیشتر هشتگهای عمومی فیسبوک به اینفلوئنسرها و برندها تعلق دارد.
استفاده از هشتگ در یوتیوب (YouTube)
استفاده از هشتگ در تلگرام (Telegram)
استفاده از هشتگ در پینترست (Pinterest)
استفاده از هشتگ در تامبلر (Tumblr)
دیدگاهتان را بنویسید