وبلاگ

هشتگ -14نکته کاربردی در استفاده از هشتگ اینستاگرام

هشتگ

هشتگ چیست؟

هشتگ از نظر فنی در واقع روشی برای افزودن متا دیتا (metadata) به محتوایی است که در شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌کنید تا پیدا کردن، دنبال کردن و درک آن توسط کاربران و وب‌سایت‌های اجتماعی آسان‌تر شود.

هشتگ‌ها با علامت # شروع می‌شوند و به دنبال این علامت یک کلمه یا مجموعه‌ای از کلمات بدون فاصله یا علائم خاص (مثل ویرگول یا علامت نقل قول) درج می‌شود. به‌عنوان مثال، می‌توان به هشتگ‌های فارسی و انگلیسی #SEO یا #بازاریابی اشاره کرد.

 

انواع هشتگ در اینستاگرام

به طور کلی از سه دسته هشتگ می‌توان در شبکه‌های اجتماعی استفاده نمود:

هشتگ گذاری در اینستاگرام

  • هشتگ توضیح: جهت طبقه‌بندی موضوعات و یا انتقال حس محتوای پست شده به مخاطب استفاده می گردد.

 

  • هشتگ برند: شرکت‌های مختلف برای معرفی برند خود از هشتگ نام برندشان استفاده می‌کنند. این هشتگ به صورت ثابت روی تمام پست‌ها ثبت می‌شود و معرف کسب‌وکار است.

 

  •   هشتگ کمپین (مدت دار): در مدت‌های کوتاه و مشخص در یک مسابقه یا یک رویداد، طراحی و استفاده می‌شوند و پس از مدت زمان معینی به پایان می‌رسند.

مزایای استفاده از هشتگ در اینستاگرام

  • مطالبی که با هشتگ منتشر می‌شوند در سرچ‌ها نمایش داده می‌شوند.

  • با استفاده از هشتگ‌ها می‌توان یک موضوع خاص را به سرعت در میان کاربران جستجو کرد.

  • هشتگ‌ها یک روش جستجوی گسترده را پیرامون موضوع خاصی برای ما فراهم می‌کنند.

  • هشتگ گذاری در اینستاگرام برای پیج‌های تجاری کاربردی خواهد بود زیرا استفاده از هشتگ به بیشتر دیده‌شدن برندها کمک شایانی می‌کند.

کاربرد هشتگ در اینستا

هشتگ اینستاگرام

 

طبقه بندی مطالب در یک اکانت مشخص

کمک به اینستاگرام برای تشخیص بهتر محتوای شما

کمک به یافتن مطلبی که در اینستاگرام جستجو می‌شود.

انتقال پیام و بار احساسی مطلب منتشر شده به مخاطبین

 

14نکته کاربردی در استفاده از هشتگ اینستاگرام

1-از هشتگ‌های دارای معنا و مفهوم استفاده کنید.

2-سعی کنید از هشتگ‌های مرتبط با موضوع پست استفاده نمایید.

3-توصیه می‌کنم هشتگ‌های پرکاربرد و خاص را با هم ترکیب نمایید.

4-ترجیحا بهتر است هشتگ‌های ایجاد شده تا حد امکان کوتاه باشند.

5- برای تمامی رویدادها و اتفاقات مهم قابل استفاده هستند.

6-استراتژی هشتگ داشته باشید. (برای هشتگ گذاری از هر کلمه‌ای استفاده نکنید.)

7-هشتگ ربایی نکنید. ( استفاده از هشتگ ترند شده دیگران هشتگ ربایی محسوب می‌گردد.)

8-اگر بخواهید محتوای تولید شده خود را در یک دسته‌بندی در اینستاگرام جای دهید می‌توانید از هشتگ استفاده کنید.

9-در هشتگ‌ها می‌توان از اعداد استفاده نمود. کاراکترهای خاص نظیر @ # $ % * ؟ ! : و… در هشتگ پشتیبانی نمی‌شوند.

10-از تعداد زیادی هشتگ در هر پست استفاده نکنید. (زیرا نشان دهنده این است که شما در تلاش برای تبلیغ صفحه خود هستید. همچنین ممکن است اینستاگرام پست‌های شما را به عنوان اسپم بشناسد.)

11-بهتر است قبل از انتخاب هشتگ مناسب آن را در اینستاگرام جستجو نمایید. (بدین ترتیب هشتگ‌های مشابه دیگری که اینستاگرام به شما پیشنهاد می‌کند را مشاهده و از ایده‌های دیگران استفاده کنید.)

12-دقت داشته باشید در استفاده از هشتگ نمی‌توان از فاصله یا (Space) استفاده نمود. به منظور جداسازی کلمات در هشتگ‌های فارسی می‌توان از آندرلاین (_) و در هشتگ های انگلیسی از حروف بزرگ استفاده نمود.

13-توجه داشته باشید که استفاده از حروف کوچک یا بزرگ انگلیسی در هشتگ‌ها تفاوتی ایجاد نمی‌کند.

14-برای سهولت در خوانایی هشتگ‌هایی که شامل چندین کلمه انگلیسی هستند می‌توان اولین حرف هر کلمه را با حرف بزرگ نوشت.

 

چگونه برای خود در اینستاگرام هشتگ بسازیم؟

ساختن هشتگ به نظر بسیار کار ساده ایست اما نیاز به تحقیق دارد و انتخاب درست هشتگ مناسب بسیار حائز اهمیت است. هشتگی مناسب است که کاربردی باشد و مردم به راحتی آن را بخاطر بسپارند. به عنوان مثال انتخاب درست هشتگ در برندینگ می تواند مخاطبین هدف را به سمت شما جذب کند.

برای ساخت هشتگ جدید در اینستاگرام مراحل زیر را طی کنید:

      1-وارد حساب کاربری اینستاگرام خود شوید و روی آیکن + کلیک کنید.

هشتگ

      2-عکس یا فیلمی که می خواهید به اشتراک بگذارید را انتخاب نمایید. روی عبارت Next بزنید.

هشتگ

      3-در قسمت کپشن پس از وارد کردن متن دلخواه هشتگ مورد نظر خود را با علامت # اضافه نمایید.

پس از انتشار پست در زیر کپشن، هشتگ‌هایی که اضافه کرده‌اید را مشاهده خواهید کرد.

در صورتی که هشتگ ها‌به درستی اضافه شده باشند به رنگ آبی درمی‌آیند و با لمس کردن هشتگ به صفحه‌ای شامل تمام پیج‌هایی که پستی با هشتگ مورد نظر منتشر کرده‌اند منتقل می‌شوید.

 

ابزارهای تحقیق هشتگ

 

Hashtagify.me

یک ابزار رایگان برای پیدا کردن هشتگ‌ها و بررسی محبوبیت آن‌هاست. این ابزار اطلاعات آماری مختلفی را در رابطه با هشتگ‌ها نمایش می‌دهد و گزینه‌های متناسب با هشتگ انتخابی‌تان را نیز پیشنهاد می‌دهد. پشتیبانی این ابزار از زبان فارسی نسبت به سایر ابزارهای رایگان مطلوب‌تر است.

 SocialMention

ابزار دیگری است که قدرت و محبوبیت هشتگ‌ها را به همراه اطلاعات آماری کاربردی دیگری نمایش می‌دهد. این ابزار به‌طورکلی از زبان فارسی پشتیبانی نمی‌کند.

 RiteTag

یک ابزار جستجوی هشتگ برای فیس‌بوک و توییتر است که عملکرد جاری هشتگ مورد نظرتان را نشان می‌دهد. متأسفانه این ابزار از زبان فارسی به‌درستی پشتیبانی نمی‌کند.

 

در کنار این ابزارها، استراتژی ساده‌تری هم برای پیدا کردن هشتگ‌ها وجود دارد؛ به این ترتیب که به سراغ کاربرانی می‌روید که حوزه فعالیتشان با شما شباهت دارد تا ببینید که از چه هشتگ‌هایی استفاده می‌کنند. این یک روش کاربردی و آسان برای پیدا کردن هشتگ‌های ارزشمندی است که چه بسا از طریق ابزارها و روش‌های معمول کشف شدنی نیستند.

 

کاربرد استفاده از هشتگ در شبکه‌های اجتماعی مختلف

 

استفاده از هشتگ در توییتر (Twitter)

در توییتر از هشتگ برای آغاز گفتگو درباره موضوعات و مسائل مختلف یا مشارکت در بحث‌های جاری استفاده می‌شود. چنانچه پروفایل شما عمومی باشد (نه خصوصی) همه می‌توانند پست‌هایی که در آن‌ها از هشتگ استفاده کرده‌اید را پیدا کنند.

توجه داشته باشید که بر طبق نتایج بررسی‌های مختلفی که انجام گرفته، توییت‌هایی که در آن‌ها فقط از یک هشتگ استفاده شده بیشترین میزان تعامل دریافت می‌کنند؛ اما با افزایش هشتگ‌ها به ارقام بیشتر از دو از میزان تعامل کاسته می‌شود. احتمالاً این وضعیت به این خاطر اتفاق می‌افتد که چنین توییت‌هایی بیشتر به پست‌هایی شباهت دارند که توسط ربات‌ها ایجاد می‌شوند.

برای پیدا کردن هشتگ‌ها در توییتر می‌توانید از نوار جستجوی این پلتفرم استفاده کنید؛ روی هشتگ‌هایی که در پست‌ها وجود دارد کلیک کنید؛ یا اینکه به قسمت هشتگ‌های ترند شده مراجعه نمایید.


استفاده از هشتگ در اینستاگرام (Instagram)

در اینستاگرام همه تصاویر و فیلم‌هایی که هشتگ مشابهی دارند در یک مجموعه قرار می‌گیرند که امکان فالو کردن آن وجود دارد. استفاده از هشتگ در اینستاگرام با محوریت کشف محتوای جدید و پیدا کردن کاربران و صفحات اینستاگرامی جدید انجام می‌گیرد تا از این طریق، کاربر بیش‌تر در محیط این پلتفرم فعالیت کند. یک بررسی نشان داد که میزان تعامل پست‌هایی که حداقل حاوی یک هشتگ هستند نسبت به آن‌هایی که هیچ هشتگی ندارند 12.6 درصد بیش‌تر است.
مطالعات مختلفی برای تعیین بهترین تعداد هشتگ در اینستاگرام انجام شده که نتایج هر کدام با دیگری متفاوت است؛ اما به‌طورکلی هر چه از هشتگ‌های بیشتری در این پلتفرم استفاده کنید، تعامل بیشتری را با پست‌های خود شاهد خواهید بود. درعین‌حال، معمولاً با افزایش هشتگ‌ها به بیشتر از 10 عدد، از میزان تعامل کاسته می‌شود.
اینستاگرام به شما اجازه می‌دهد تا حداکثر 30 هشتگ را در کپشن تصاویر یا در کامنت‌های خود درج کنید؛ اما پیشنهاد می‌کنیم که برای پیدا کردن تعداد هشتگ مناسب، گزینه‌های مختلفی را با توجه به مخاطبان خاصتان امتحان کنید.
برای پیدا کردن هشتگ‌ها در اینستاگرام کافی است که کلمه یا عبارتی را در نوار جستجوی این پلتفرم وارد کرده یا اینکه بر روی هشتگی که در زیر یک پست قرار دارد کلیک کنید. با کلیک بر روی هر هشتگ وارد صفحه‌ای می‌شوید که حاوی همه تصاویر و ویدئوهایی است که آن هشتگ در کپشن آن‌ها وجود دارد. با تایپ علامت هشتگ (#) در پست‌هایتان به‌علاوه یک حرف، اینستاگرام با توجه به هشتگ‌هایی که استفاده کرده‌اید و محبوب‌ترین هشتگ‌ها به شما پیشنهاداتی می‌دهد که با لمس هر یک می‌توانید آن را به پست خود اضافه کنید.

استفاده از هشتگ در لینکدین (LinkedIn)

لینکدین یکی از آخرین شبکه‌های اجتماعی پرطرفدار است که به استفاده از هشتگ روی آورد. توجه داشته باشید، از آنجایی که لینکدین یک شبکه اجتماعی تخصصی و حرفه‌ای است، استفاده از هر هشتگی در مطالب آن نمی‌تواند متناسب یا شایسته باشد.
با درج هشتگ مورد نظر یا چند حرف به همراه علامت هشتگ در نوار جستجو یا کلیک بر روی یک هشتگ فهرستی از مطالبی که حاوی آن هشتگ هستند را مشاهده می‌کنید. تعداد هشتگ توصیه‌شده برای لینکدین در هر پست، دو عدد است.

استفاده از هشتگ در فیس‌بوک (Facebook)

برخلاف توییتر و اینستاگرام که اکثر پروفایل‌های کاربرانشان عمومی است، پروفایل بسیاری از کاربران فیس‌بوک در حالت خصوصی قرار دارد؛ بنابراین هشتگ‌هایی که بسیاری از مردم در پست‌های خود به کار می‌برند برای عموم مردم قابل مشاهده نیست و لذا فقط در دسترس افرادی قرار دارد که اجازه دسترسی به پروفایل کاربر استفاده کننده از هشتگ را دارند. به همین دلیل، بیشتر هشتگ‌های عمومی فیس‌بوک به اینفلوئنسرها و برندها تعلق دارد.

برای پیدا کردن هشتگ‌های مختلف در فیس‌بوک نیز می‌توانید از نوار جستجو استفاده کنید یا اینکه روی هشتگی که در یک پست درج شده کلیک کنید.
برای استفاده از هشتگ در فیس‌بوک تعداد هشتگ‌ها را به یک یا دو هشتگ در هر پست محدود کنید. ضمناً به خاطر داشته باشید که هشتگ‌هایی که بیش از 10 کاراکتر دارند تعامل بهتری را دریافت می‌کنند.

استفاده از هشتگ در یوتیوب (YouTube)

استفاده از هشتگ در یوتیوب بیشتر در قسمت کامنت های ویدئوها رایج است. کاربران می‌توانند به نظرات خود هشتگ اضافه کنند که کلیک بر روی این هشتگ‌ها کاربر را به فهرستی از ویدئوهایی هدایت می‌کند که عنوان آن‌ها حاوی آن هشتگ است. درعین‌حال، از آنجایی که استفاده از هشتگ در یوتیوب زیاد رایج نیست شاید بهتر باشد که بیشتر بر روی استراتژی‌هایی با محوریت کلمات کلیدی تمرکز کنید.

استفاده از هشتگ در تلگرام (Telegram)

کاربرد هشتگ در تلگرام با شبکه‌های اجتماعی دیگر متفاوت است. در تلگرام از هشتگ فقط برای دسته بندی محتوای کانال‌ها (و گروه‌ها) استفاده می‌شود؛ به این ترتیب که مدیر کانال تلگرامی کلمات کلیدی پست‌های خود را با علامت هشتگ مشخص می‌کند و شما با کلیک بر روی هر کدام می‌توانید تعداد دفعات استفاده از آن در کل کانال را به همراه دو فلش بالا و پایین مشاهده کنید. از طریق دو فلشی که ظاهر می‌شود می‌توانید به هشتگ قبلی یا بعدی بروید.

استفاده از هشتگ در پینترست (Pinterest)

در هنگام ایجاد هشتگ در پینترست به این نکته دقت داشته باشید که هشتگ‌ها فقط در توضیح هر پست قابل کلیک هستند. به‌علاوه، امکان جستجوی هشتگ‌ها در پینترست وجود ندارد و لذا برای پیدا کردن محتوای مورد نظر باید به جستجوی کلمات کلیدی اکتفا کنید. معمولاً توصیه می‌شود که برای هر پست از بیشتر از 3 هشتگ استفاده نشود.

استفاده از هشتگ در تامبلر (Tumblr)

در هنگام گذاشتن پست در تامبلر، در قسمت پایین کادری که مطلب را در آن وارد می‌کنید بخشی وجود دارد که می‌توانید تگ‌های مورد نظر را به آن اضافه کنید. تامبلر در ادامه به‌طور خودکار علامت هشتگ را به تگ‌های شما اضافه می‌کند.

 

 

اشتراک گذاری:

مطالب زیر را حتما مطالعه کنید

دیدگاهتان را بنویسید