وبلاگ

بیزینسی کردن پیج اینستاگرام

پیج بیزینسی (Business Profile) چیست؟

صفحه تجاری (یا همان Business Profile) اینستاگرام مخصوص کسانی است که قصد استفاده تجاری از اینستاگرام را دارند. یعنی تمام کسانی که به دنبال کسب درآمد از اینستاگرام هستند. با ایجاد یک بیزینس پروفایل، شما به امکانات ویژه‌ای در بخش مدیریت صفحه خود دسترسی خواهید داشت. امکاناتی که می‌توانند به فروش بیشتر شما کمک کنند و کاربران عادی اینستاگرام، به آنها دسترسی ندارند.

 

انواع اکانت در اینستاگرام

به طور کلی سه نوع اکانت در اینستاگرام می توان ایجاد کرد:

  • اکانت شخصی (Personal Account)
  • اکانت تجاری (Business Account)
  • اینفلوئنسر (Creator Account)

 

امکانات اکانت تجاری اینستاگرام چیست؟

با تجاری کردن اکانت اینستاگرام امکانات بیشتری برای مدیریت بهتر مشتریان و افزایش فروش محصولات و خدمات خود در اختیار خواهید داشت. ابزارها و امکاناتی که اکانت تجاری اینستاگرام در اختیار کاربران خود قرار می دهد به شرح زیر است:

  1. دکمه contact (تماس با ما)
  2. دکمه Promotions (پست های تبلیغاتی)
  3. Insights (ابزار آنالیز پست ها و مخاطبین)

 

 نکته: دقت داشته باشید آمار Insights از زمانی که پروفایل خود را به پروفایل تجاری تبدیل کنید ثبت می شود. بنابراین بلافاصله پس از تجاری کردن اکانت اینستاگرام خود آماری مشاهده نخواهید کرد.

معایب اکانت بیزینسی اینستاگرام

  • از آنجا که پس از تجاری کردن اکانت اینستاگرام پروفایل کاربری شما از نظر ظاهری دچار تغییراتی می شود امکان دارد برخی از دنبال کنندگان پیج شما یا افرادی که وارد حساب کاربری شما می شوند پس از تشخیص اینکه این اکانت تجاری است و با مشاهده پست های تبلیغاتی از پروفایل شما خارج شوند.
  • زمانی که اکانت شما تبدیل به یک اکانت تجاری می گردد برای تبلیغ محصولات و خدمات خود باید هزینه آن را به اینستاگرام پرداخت نمایید.
  • اکانت تجاری کسب و کار اینستاگرام شما به هیچ عنوان نمی تواند خصوصی (private) باشد و اطلاعات آن توسط هر کاربری در دسترس خواهد بود.
  • حساب های تجاری اینستاگرام در مقایسه با حساب های شخصی معمولی در صفحه اکسپلورر اینستاگرام کمتر دیده می شوند.

ویژگی‌ها و امکانات پیج بیزینسی اینستاگرام

  1. Impressions

    تعداد impressionها بیانگر آن است که تبلیغ شما به چه تعداد بر صفحه موبایل کاربران ظاهر شده است.

  2. Reach

    این داده آماری بیانگر آن است که چه تعداد کاربر یکتا حداقل یکی از پست‌های شما را دیده‌اند.

  3. Website Clicks

    اگر در پروفایل صفحه کسب‌وکار خود لینک قرار داده باشید، این داده آماری، تعداد دفعاتی که بر لینک شما کلیک شده است را نمایش می‌دهد.‌

  4. Profile Visits

    این داده آماری تعداد دفعاتی که پروفایل شما دیده شده است را مشخص می‌‌کند.

  5. Followers

    این قسمت تعداد فالوئرهایی که در هفته پیش به‌دست آورده‌اید و یا از دست داده‌اید و همچنین، میانگین زمان در روز که فالوئرهای شما از اینستاگرام استفاده می‌‌کنند را نشان می‌‌دهد که این اطلاعات برای برنامه‌ریزی پست‌های شما می‌تواند بسیار مفید باشد.

    با اکانت بیزینس اینستاگرام می توانید اطلاعات کاملی از فالوئرها داشته باشید. اطلاعاتی مانند اینکه از کدام کشور و شهر هستند و این که اکثر فالوئرهای شما در چه زمانی آنلاین هستند و اینستاگرام خود را چک می‌کنند. این اطلاعات ارزشمند به شما کمک می‌کند که در مورد نوع محتوا و زمان انتشار آن تصمیمات حساب شده‌ای بگیرید و بیشترین reach و engagement را داشته باشید.

 

اینستاگرام برای یک پست خاص چه داده‌های آماری در اختیار ما قرار می‌دهد؟

اگر می‌خواهید داده‌های آماری مربوط به یک پست خاص را بررسی کنید، باید بر آن پست کلیک کنید و سپس گزینه “View Insights” که در زیر عکس پدیدار می‌شود را انتخاب کنید.

در ادامه، داده‌های آماری که می‌توانید برای هر پست خود در صفحه پروفایل اینستاگرام دنبال کنید را معرفی می‌کنیم.

1-Likes

همان‌طور که می‌دانید این داده آماری، تعداد کاربرانی که پست شما را لایک کرده‌اند، مشخص می‌کند.

2-Comments

این داده آماری نیز تعداد نظراتی که کاربران برای هر پست قرار داده‌اند را مشخص می‌کند.

3-Saves

این قسمت تعداد کاربران و یا اکانت‌های یکتا که پست شما را ذخیره و یا بر آیکون bookmark-like کلیک کرده‌اند را نشان می‌دهد.

4-Actions

این داده آماری تعداد کل فعالیت‌هایی (action) که کاربران با دیدن پست شما انجام داده‌اند را مشخص می‌کند. بازدید از پروفایل اینستاگرام شما، انجام دادن یک فعالیت مانند لایک، کلیک بر لینک وب‌سایت شما و یا فالو کردن شما از مواردی هستند که در این قسمت مشخص می‌شوند.

5-Discovery

این قسمت مشخص می‌کند که پست شما کجا دیده و یا پیدا شده است. همچنین، تعداد اکانت‌هایی که بعد از اولین بار که پست شما را دیدند، دیگر شما را فالو نمی‌کنند را تعیین می‌کند.

این قسمت شامل معیارهایی برای impressionهای یک پست نیز است. این معیارها تعداد دفعاتی که پست شما از طریق یک جای خاص در اینستاگرام مانند صفحات شخصی کاربران، جست‌وجو، پروفایل شما، یک تگ موقعیت مکانی و یا یک هشتگ دیده شده است را نشان می‌دهد.

داده آماری discovery همچنین اطلاعاتی در مورد Reach و اینکه چه تعداد کاربر یکتا پست شما را دیده‌اند، به شما ارائه می‌کند.

 

داده های آماری استوری اینستاگرام

اینستاگرام برای آن دسته از کاربران خود که پروفایل کسب‌وکار دارند، چندین داده آماری برای استوری‌هایشان نیز در اختیار آن‌ها قرار می‌‌دهد؛ هرچند که برای ویدئوهای زنده (live video) این امکان فراهم نیست. برای مشاهده این داده‌های آماری، پس از کلیک بر آیکون نمودارها در بالای پروفایل خود، که در ابتدای این نوشتار نیز به آن اشاره کردیم، با انتخاب قسمت استوری‌ها می‌توانید به داده‌های آماری استوری‌های جدید و قدیمی خود دسترسی پیدا کنید. در ادامه داده‌های آماری مربوط به استوری‌‌ها که اینستاگرام در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد را معرفی می‌کنیم.

1-Impressions

این داده آماری تعداد دفعات دیده شدن استوری شما را نشان می‌دهد.

به این نکته دقت کنید که اگز شما بیش از یک عکس یا ویدئو را به استوری خود اضافه کردید، در پست شما هر کدام از آن‌ها یک عکس و یا ویدئو حساب می‌شوند. مثلا فرض کنید که شما ۶ عکس به استوری خود اضافه کردید، حال یک کاربر چه یکی از عکس‌های شما و چه هر ۶ عکس را ببیند، اینستاگرام تنها یک impression برای شما حساب می‌کند.

همچنین، اگر یک کاربر چندین بار استوری شما را ببیند نیز تنها یک impression برای شما حساب می‌شود.

2-Reach

این داده آماری تعداد کاربران یکتا که استوری شما را دیده‌اند، نشان می‌دهد.

3-Taps Forward

این داده آماری نشان می‌دهد که یک کاربر چند بار بر استوری شما ضربه زده تا تصویر و یا ویدئوی بعدی استوری شما را مشاهده کند.

4-Taps Back

این داده آماری نشان می‌دهد که یک کاربر چند بار بر استوری شما ضربه زده تا تصویر و یا ویدئوی قبلی استوری شما را مشاهده کند.

5-Replies

این داده آماری بیانگر تعداد پیام‌هایی است که کاربران از طریق “send message” برای استوری شما فرستاده‌اند.

6-Swipe away

این داده آماری تعداد دفعاتی را نشان می‌دهد که کاربران بر گوشی خود ضربه زدند تا استوری اکانت بعدی شما را مشاهده کنند. Swipe away با Tap Forward تفاوت دارد. درTap Forward تعداد دفعاتی مشخص می‌شود که کاربران بر گوشی خود ضربه زدند تا یک عکس و یا ویدئوی بعدی اکانت شما را مشاهده کنند.

7-Exits

این داده آماری بیانگر آن است که چه تعداد کاربر تماشای استوری‌ شما را رها کرده‌اند و به صفحه اصلی اینستاگرام خود باز گشته‌اند.

 

چگونه پیج معلولی را به پیج بیزینسی تبدیل کنیم؟

خوب حالا چگونه می توانیم یک حساب تجاری در اینستاگرام داشته باشیم؟ شما با طی مراحل زیر می توانید بفهمید چگونه اکانت شخصی اینستاگرام را به حساب حرفه ای در اینستاگرام تغییر دهید:

1- وارد حساب کاربری اینستاگرام خود شوید.

 

2- از قسمت تنظیمات Settings شوید

 

3- روی گزینه اکانت (Account) تب کنید

 

4- گزینه تغییر به حساب کاربری حرفه‌ای اینستاگرام را انتخاب کنید. (گزینه Switch to Professional Account که آبی رنگ است را انتخاب کنید)

بیزینسی

 

5- نوع عضویت حرفه‌ای خود را انتخاب کنید در اینجا شما اگر بیزنسی هستید گزینه Business را انتخاب کنید زیرا اکانت Creator اینستاگرام برای تولیدکنندگان محتوا و اینفلوئنسرها مناسب است.

 

6- اطلاعات تماس خود را وارد کنید.

 

7- در اینجا می‌توانید اتصال اکانت اینستاگرام به فیسبوک را انجام دهید که امکانات مدیریتی از طریق فیسبوک هم به شما می‌دهد اما می‌توانید با انتخاب گزینه Don’t Connect to Facebook Now فعلا بیخیال این اتصال شوید.

8- با توجه بیزنس خود یک دسته برای آن انتخاب کنید. این گزینه مربوط به حوزه فعالیت شماست.

 

9- تبریک می گوییم شما وارد بیزینس پروفایل اینستاگرام شده اید. حالا می توانید جابجایی به حساب حرفه ای در اینستاگرام را تجریه کنید، چرخی بزنید و از امکانات آن لذت بب

چگونه اینستاگرام را از حالت بیزینس خارج کنیم؟

چرا پیج اینستاگرام را از حالت بیزینس (تجاری) خارج کنیم؟ احتمال این موارد را شنیده‌اید که اگر اکانت خود را تجاری کنید این مشکلات برای شما پیش می‌آید و اگر نیازی ندارید اکانت خود را بیزینسی نکنید

 

  • کاهش تعداد بازدید پست ها حدودا تا ۴۰ درصد نسبت به قبل از تغییر به پروفایل تجاری
  • گاها فالوورهایشان می گویند که مطالب اینستاگرامی آنها دیگر در صفحه خانه به آنها نمایش داده نمی شود.
  • کاهش میزان کلیک روی لینک بیو پروفایل که احتمالا به دلیل شلوغ شدن بخش بالایی صفحه است
  • کاهش و ریزش فالوورها پس از تبدیل به پروفایل تجاری
  • کاهش سرعت جذب فالوور پیج‌های بزرگ‌تر
  • افزایش ناگهانی تعداد کامنت‌های اسپم و حمله ربات‌های جذب فالور به بخش نظرات پست ها
  • کاهش تعداد کامنت‌ها و لایک‌ها


خوب حالا اگر به هر دلیلی خواستید بیزنس پروفایلی که ایجاد کرده‌اید را به حالت اولیه و اکانت شخصی برگردانید کافی است طبق مراحل زیر عمل کنید:

1- وارد حساب کاربری اینستاگرام خود شوید.

2- از قسمت تنظیمات Settings شوید

3- گزینه تغییر به حساب کاربری شخصی اینستاگرام را انتخاب کنید. (گزینه Switched to Personal Account را انتخاب کنید)

 

امکانات Personal Account Business Account Creator Account
حریم خصوصی خصوصی یا عمومی فقط عمومی فقط عمومی
گزینه های تماس با ما خیر بله بله
آنالیز و تحلیل خیر بله بله
امکان مدیریت پیام های دریافتی دایرکت خیر بله بله
انتشار خودکار خیر بله خیر
افزودن دکمه قرار ملاقات یا رزرواسیون به پروفایل خیر بله خیر
محتوای مارک دار خیر خیر بله
تبلیغ برند خیر بله بله
مشاهده محتوا در فیس بوک خیر بله بله
مشاهده تحلیل فالو یا آنفالو خیر خیر بله
تبلیغات روی اینستاگرام خیر بله بله
اشتراک گذاری:

مطالب زیر را حتما مطالعه کنید

دیدگاهتان را بنویسید